طراحی بنر تبلیغاتی

بنر تبلیغاتی حرفه ای

طراحی بنر تبلیغاتی :

طراحی بنر تبلیغاتی یکی از سخت ترین طراحی های گرافیکی محسوب می شود.

زیرا شما مجبور هستید درخلاصه ترین فرم و گاهی کوچکترین فضا، به خلق اثر هنری برای یک مقصد تبلیغاتی، بپردازید.

در زیر به نکاتی کوتاه و کوچکی در طراحی بنر اشاره کرده ایم، شاید شما را در خلق یک اثر گرافیکی تبلیغاتی یاری نماید:

در طراحی بنرهای تبلیغاتی چاپی و بعضا بنرهای دیجیتالی، از رنگ های تند و پررنگ استفاده می گردد و

عنصر سادگی و روانی در انتقال پیام ، یکی از نکات منحصر بفرد ، در طراحی بنرها می باشد.

بنرها باید، توسط پیامی کوتاه و تاثیر گذار و حداکثر با دو یا سه المان اصلی، پیام خود را منتقل نمایند.

پیام نوشتاری بنر شما نبایداز ۱۵ یا ۲۰ کلمه فراتر رود و اگر چنین باشد دیگر یک بنر تبلیغاتی نیست.

این موضوع برای هردو بنرهای چاپی و دیجیتالی صدق می کند.

طراحی بنر تبلیغاتی

موضوع تبلیغات بنر، باید در همان لحظه اول نگاه، برای مخاطب قابل فهم باشد و تفاوت بنر با پوستر در همین جاست.

زیرا شما در طراحی پوسترها، مجاز هستید که از عناصری استفاده نمایید که شاید چند ثانیه ذهن مخاطب را به خود جلب نماید

و تحلیل موضوعی در ذهن خود کند تا به پیام و هدف پوستر پی ببرد و

گاهی همین امر موجب برتریت یک پوستر تبلیغاتی به یک پوستر غیر تبلیغاتی می شود

(که اصطلاحا به آن می گویند استفاده از تصاویر بی ربط اولیه)،

اما در یک بنر تبلیغاتی موضوع و پیام هرچه سریعتر منتقل گردد، اثر گذاری و هدف از آن بیشتر بدست می آید.

اگر بنر شما برای وب سایت ها طراحی گشته اند ،

باید آن را در وب سایت های مرتبط با گروه شغلی که ممکن است بازدیدکنندگان آن ، مشتریان شما نیز گردند، نمایش دهید.

اگر بنر شما چاپی است و قرار از در جایی نصب یا نمایش داده شود،

بهتر است مانند روش نمایش دیجیتالی ، جمعیت بازدیدکننده را هدف گیری نمایید ،

یعنی در جای نمایش دهید که مشتری های شما بیشتر در آنجا رفت و آمد می کنند.

بنر ها معمولا ارزان طراحی و چاپ یا منتشر می شوند و یکی از ویژگیهای بنرها،

ارزان بودن اما تاثیر گذاری فراوان داشتن در فعالیت تبلیغاتی شماست.

طراحی بنر تبلیغاتی

عناصر موجود در بنر شامل احتمالا لوگو یا آرم و نام شرکت یا کمپانی مربوطه می باشد.

شعار تبلیغاتی یکی از برگ های برنده در طراحی بنر هاست و گاهی سرنوشت تبلیغات بنر را رقم می زند

و سایر المانهای فرم و تصویر به کار رفته در بنر ها باید چشم فریب باشد.

در بنرهای وب، استفاده از عبارات “اینجا را کلیک کنید” شاید قدری تکراری و کلیشه باشد،

عبارات شما برای دنبال کردن بنر توسط بازدیدکننده، باید گیرا و وسوسه برانگیز باشد.

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی و انواع آن :

تبلیغات بنری (banner advertising)

بنرهای تبلیغاتی یکی از روش‏های رایج تبلیغاتی است که با توجه به کم هزینه بودن برای شرکت‏ها و

مراکز تجاری و همچنین صرف هزینه زمانی کمتر برای کاربران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اما باید توجه داشت که این نوع از تبلیغات به عوامل مختلفی وابسته است که این عوامل در ادامه اشاره خواهد شد.

انواع بنرها در سه دسته جای می گیرند:

بنرهای ثابت: بنر ثابت به بنری اطلاق می‏شود که تبلیغ را بصورت یک تصویر و در اندازه‏ای ثابت ارائه می‏کند.

بنرهای انیمیشن ‏دار: در حقیقت بنرهای ثابتی هستند که از فناوری انیمیشن در طراحی و ساخت آنها استفاده شده است.

این نوع از بنرها به دلیل حالت انیمیشن‏دار بودن نرخ کلیلک بالاتری دارند.

بنرهای تعاملی: همانطور که از نام این نوع بنرها پیداست این نوع از بنرها بگونه‏ای با کاربران در تعامل هستند

و از طریق گزینه ‏هایی که برای وارد کردن اطلاعات بر روی آن‏ها گذاشته شده است اطلاعاتی را از کاربران دریافت می‏کنند

و مطابق اطلاعات وارد شده تبلیغات نمایش داده می‏شود.

از بنرهای تعاملی بیشتر در خریدها و ثبت‏نام‏های اینترنتی و مواردی از این قبیل استفاده میشود.

طراحی بنر تبلیغاتی

نکاتی در مورد طراحی بنر تبلیغاتی:

اندازه: بنرهای تبلیغاتی به اندازه خاصی محدود نیستند و سعی کنید که اندازۀ بنر با توجه به اندازۀ سایت باشد.

تبلیغات عریض موفق‏ تر از تبلیغات طویل هستند و طبق اطلاعات google adsense مؤفق ‏ترین سایزهای بنر به شرح زیر می‏باشند:

۴۶۸*۶۰

۱۲۰*۲۴۰

۲۳۴*۶۰

۱۳۰*۱۴۰

۱۳۰*۲۰۰

۳۰۰*۲۵۰

طراحی ساده: در دنیای پیچیده امروز کاربران به دنبال سادگی هستند.

بنرهای ساده نسبت به بنرهای پیچیده تأثیرگذاری بیشتری دارند.

سعی کنید در طراحی بنرتان با کمترین کلمات جامع‏ترین مفهوم را به کاربر خود ارائه دهید

نظم: سعی کنید در طراحی بنر نظم مشخصی داشته باشید از فونت مناسب استفاده کنید و

سعی کنید بین رنگ و فونت تناسب وجود داشته باشد.

رنگ: رنگ‏ها را با توجه به نوع تبلیغ و فرهنگ که بر روی کاربر می‏گذارد انتخاب کنید و

توجه داشته باشید رنگ اولین چیزی است که در بنر شما دیده می‏شود.

استفاده از دکمه فراخوان(Call To Action/ CTA) : کاربران را وارد اقدام کنید.

طراحی این مرحله باید بعد از طراحی لوگوی شرکت و ارزش پیشنهادی شرکت باشد. این گزینه باید در مرکز بنر تبلیغاتی باشد.

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی سازگار با برند خود داشته باشید: بنر شما حکم تابلویی است که کاربران را به سمت شما هدایت می‏کند.

پس سعی کنید که بنر شما معرف شرکت شما و مطابق با برند شرکت طراحی شده باشد.

از فرمت‏های صحیح و رایج استفاده کنید: سعی کنید بنرهای شما فرمت‏های استاندارد و معمول را داشته باشد(PNG, JPG, GIF).

طراحی بنر با استفاده از فلش باعث می شود تا در مرورگرهای پرکاربرد دیده نشود

و باعث از دست دادن بسیاری از کاربران خود خواهید شد.

حجم بنر کم باشد: بنر شما باید از دیگر اطلاعات سایت لود شود پس سعی کنید که کمتر از ۱۵۰ کیلو بایت داشته باشد.

تبلیغ باید مکمل با سایت اما برجسته‏ تر باشد: هدف از گذاشتن بنر در سایت ایجاد کانال از طریق آن سایت به سمت سایت شماست پس سعی کنید بنر شما برجسته ‏تر از بقیه سایت باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن