طراحی بنر

این روزها کسب‌و‌کارها ، هزینه زیادی بابت طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی هزینه می‌کنند. جالب است بدانید متاسفانه بسیاری از این هزینه‌ها بی‌نتیجه است؛ چون بنرهایی تبلیغاتی به‌درستی طراحی نشده‌اند و جذابیتی که لازم است را برای مخاطبان ندارند.

بسیاری از مدیران بازاریابی و تبلیغات آنقدر درگیر انتخاب محل نمایش بنرها می‌شوند که از طراحی آنها باز می‌مانند در حالی‌که تجربه ثابت کرده است اگر طراحی بنر شما حرفه‌ای، اصولی و خلاقانه انجام گیرد، صرف‌نظر از محل نمایش، بازدهی خوبی خواهد داشت.

طراحان حرفه‌ای ما کار را برای شما آسان کرده‌اند. ما هر روز با مشاهده‌ی جدیدترین نمونه‌ها و مطالعه‌ی آخرین مقالات طراحی، همواره خود را به‌روز نگه می‌داریم. ما در تلاشیم بهترین و بالاترین کیفیت طراحی را به شما عرضه کنیم و میزان کلیک روی بنرهای تبلیغاتی شما را به‌طرز چشم‌گیری افزایش دهیم.

در ادامه به معرفی انواع بنرهای تبلیغاتی که می‌توانیم برای شما طراحی کنیم و ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

انواع بنر های تبلیغاتی :

۱. بنر تبلیغاتی ثابت

 

بنرهای ثابت یا غیرمتحرک، این روزها بیشتر در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی به‌کار می‌روند؛ اما بد نیست بدانید در صورتی که در طراحی بنر ثابت خلاقیت لازم به کار گرفته شود می‌توانید انتظار بازدهی خوبی از تبلیغات بنری داشته باشید. حجم پایین این بنرها باعث می‌شود نسبت به بنرهای متحرک سریع‌تر به کاربران نمایش داده شوند و به اصطلاح زودتر لود شوند. این بنرها برای کاربران مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند، بنابراین کاربر تلاش نمی‌کند که بنر شما را نادیده بگیرد.

 

بنرهای ثابت در صفحات اصلی سایت‌ها و در قالب اسلایدر، به تازگی بسیار پرطرفدار شده است. این اسلایدرها علاوه بر زیبایی، محصولات و خدمات جدید شما یا پیشنهادهای ویژه را به کاربران نمایش می‌دهد.

۲. بنر تبلیغاتی گیف

 

حتما به بنرهای متحرکی برخورد کرده‌اید که آن‌قدر برای‌تان مزاحمت ایجاد کرده‌اند که تصمیم گرفته‌اید بی‌آنکه محتوای آن صفحه را بخوانید از آن خارج شوید. می‌دانید مشکل دقیقا کجاست؟ اینکه بنر گیف به‌درستی طراحی نشده و فقط سرمایه یک کسب‌وکار را به هدر داده است. اگر طراحی بنر گیف اصولی انجام شود، نه‌تنها مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند بلکه توجه‌شان را جلب می‌کند و در نهایت نرخ کلیک روی بنر تبلیغاتی شما به‌طرز چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

 

بنر‌های گیف یا Gif در حقیقت عکس‌ها یا فریم‌هایی هستند که پشت سر هم نمایش داده می‌شوند تا یک بنر متحرک را بسازند. مهم‌ترین مزیت بنرهای گیف نسبت به بنرهای ثابت، علاوه بر جذابیت و جلب توجه بیشتر، این است که می‌توانید پیام‌های بیشتری را به بازار هدف‌تان انتقال بدهید.

نکات مهم طراحی بنر :

  1. در طراحی بنر از بیش از ۳ یا ۴ رنگ استفاده نکنید.
  2. از ترکیبی از رنگهای گرم و شاد استفاده کنید.
  3. حداکثر ۲ تا ۳ نوع فونت رو بکار بگیرید.
  4. نوشته‌های بنر باید کلمات کلیدی تشکیل‌دهنده ی سایت/وبلاگ شما باشند.
  5. از کلماتی گول زننده و عباراتی مثل کلیک کنید خودداری کنید.
  6. تاجای ممکن حجم بنر رو کم کنید (این نکته ممکنه ساده باشه ولی خیلی مهمه!).

طراحی بنر

نکات زیر می‌تواند به شما در داشتن یک بنر حرفه ای کمک کند:

۱. از مؤثرترین اندازه‌های استاندارد برای طراحی استفاده کنید.

موفق‌ترین اندازه‌های استاندارد بنر با توجه به تجربه یکتانت و جایگاه‌های تبلیغاتی موجود در ایران به شرح زیر هستند:

  • ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)
  • ۷۲۸ در ۹۰پیکسل (افقی)
  • ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
  • ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
  • ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)

۲. ترتیب زیر را حفظ کنید.

طراحی بنر تبلیغاتی برای هر تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که در آن تعادل متن تبلیغی حفظ شود، بنابراین به ترتیب زیر توجه کنید. بنرهای تبلیغاتی کارآمد که برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) و افزایش ترافیکِ وب‌سایت‌تان طراحی شده‌اند شامل سه جزء اساسی هستند:

لوگوی شرکت‌

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی بنر وجود داشته باشد، لوگوی شرکت‌تان است زیرا برای افزایش آگاهی از برندتان حضور لوگو ضروری است. حتما باید آن را طوری در طراحی بگنجانید که برجسته‌تر از سایر اجزای بنر دیده شود، البته نه آن‌قدر که از اهمیت پیشنهاد ویژه یا دکمه ورود به سایت کاسته شود.

ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی منافعی است که خدمات یا محصولات شما به مشتریان می‌رساند. شما با دادن شرایط استثنایی به آن‌ها می‌توانید مشتریان را جذب کنید. کیفیت بالا، قیمت‌های جذاب، پیشنهادهایی مانند ۵۰ درصد تخفیف یا محدودیت زمانی برای خرید و… از جمله مواردی هستند که توجه مشتریان احتمالی را جلب می‌کنند. این بخش باید فضای بیشتری از بنر تبلیغاتی‌تان را پر کند و اولین چیزی باشد که مخاطبان می‌بینند.

دکمه فراخوان عمل (Call To Action)

دکمه فراخوان عمل (CTA) یا دعوت به اقدام دکمه یا متنی است که کاربر با کلیک روی آن می‌تواند به صفحه فرود مورد نظر شما وارد شود. عبارت‌هایی مانند «شروع کنید»، «بیشتر بدانید» یا «همین حالا ببینید» مثال‌های خوبی از فراخوان‌ها هستند. این دکمه باید در نقطه واضح و کانونی تبلیغات شما باشد.

طراحی بنر تبلیغاتی مکتبخونه

۳. هر چه ساده‌تر باشد بهتر است.

محتوا و تصاویر بهتر است تا حد امکان ساده باشند. بسیاری از بینندگان معمولا فقط نگاهی گذرا در حد یک ثانیه به بنر تبلیغاتی شما می‌اندازند و باید در همان لحظه توجه‌شان جلب شود. اگر بنری شلوغ باشد از توجه بیشتر به آن صرف‌نظر می‌کنند.

طراحی بنر تبلیغاتی چیلیوری

۴. از دکمه‌ها به درستی استفاده کنید.

دکمه‌ها معمولا نرخ کلیک (CTR) را افزایش می‌دهند و این بستگی به نوع بنر دارد. می‌توانید آن‌ها را بعد از متن یا در گوشه سمت راست پایین قرار دهید و از رنگ‌های متضاد استفاده کنید؛ بستگی به سلیقه خودتان دارد، به هر حال باید در بنرهایتان گنجانده شوند.

۵. چارچوب مشخصی برای بنر ایجاد کنید.

چشم‌های افراد به‌شکل طبیعی چیزی را که درون کادر مشخصی قرار دارد می‌بینند. بنرهای تبلیغاتی کارامد باید کادر واضح با گرافیک مناسب داشته باشند که تا لبه‌ها ادامه پیدا کند. به‌عنوان مثال، اگر تبلیغ‌تان سفید رنگ است به دلیل بک‌گراند سفید غالب سایت‌ها، معمولا بهتر است از حاشیه طوسی رنگ به اندازه ۱ پیکسل در اطراف تبلیغ‌تان استفاده کنید.

۶. متن تبلیغ باید در یک نگاه خوانده شود.

باید اندازه فونت عنوان و متن اصلی با هم متفاوت و متن چند سایز کوچکتر باشد. کل متن باید چهار خط یا کمتر باشد.طراحی بنر تبلیغاتی بامیلو

نباید از فونت‌هایی استفاده کنید که بسیار ریز هستند. نوشتن مقدار زیادی متن یا گنجاندن مواردی چون آدرس دفتر، شماره تماس و اینماد، آدرس شبکه‌های اجتماعی و… بسیار اشتباه است. اشتباه‌تر آن است که همه این اطلاعات را با اندازه فونت کمتر از ۱۰ بنویسید.

۷. از تصاویر متحرک استفاده کنید.

استفاده از بنرهای تبلیغاتی متحرک در طراحی بنر تبلیغاتی تأثیرگذارتر هستند اما نباید پیام اصلی تبلیغات را منحرف کنند.

انیمیشن‌های ساده در حد ۱۵ ثانیه و کمتر بسیار مؤثر هستند و البته نباید بیشتر از سه بار پخش شوند. آخرین چیزی که در این انیمیشن نشان داده می‌شود باید دکمه فراخوان یا ورود به صفحه فرود سایت‌تان باشد.

۸. بنرتان باید سازگار با محیط سایت و در عین حال برجسته باشد.

اگر تبلیغات‌تان با ساختار سایت پذیرنده سازگار باشد و به نوعی آن را تکمیل کند، بینندگان بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. اما در عین حال نباید آن‌قدر در آن محو شود که به راحتی قابل رؤیت نباشد. بنر تبلیغاتی باید همیشه قابل مشاهده و قابل کلیک کردن باشد. با نگاهی به سایت‌هایی که قصد تبلیغ در آن‌ها را دارید، بنری طراحی کنید که با الگویی که از این سایت‌ها دیدید سازگار باشد و برجسته.

۹. لینک به صفحه فرود فراموش نشود.

فراموش نکنید که حتما بنر شما به لینک صفحه فرودی که برای این کمپین خاص طراحی کردید لینک شود و نه صفحه اصلی سایت یا صفحه تماس با ما. اگر مشتریان را به صفحه اصلی سایت راهی کنید در اکثر موارد او را دچار سردرگمی می‌کنید و ترجیح می‌دهد سریع‌تر آن صفحه را ترک کند.

۱۰. حس فوریت را در کاربر ایجاد کنید.

سعی کنید حس فوریت و اورژانسی بودن  ایجاد کنید تا مشتری تصور کند اگر نجنبد چیزی را از دست خواهد داد و انجام فراخوان عمل شما را به بعدها منتقل نکند.این کار را می‌توانید با ایجاد تضادهای رنگی شدید و با متنی که در ارزش‌ پیشنهادی می‌نویسید ایجاد کنید.

۱۱. از تصاویر به درستی استفاده کنید (اگر واقعا به تصویر نیاز است).

تصاویر و گرافیکی که استفاده می‌کنید باید به انتقال پیام‌تان کمک کنند و دقیقا با محصول و خدمات‌تان ارتباط داشته باشند. مفاهیم انتزاعی در اینجا چندان کارساز نیستند، بهتر است از مفاهیم بومی استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌های عکاس یا مدل‌های حرفه‌ای بربیایید، از تصاویر آماده استفاده کنید (بهتر است با مجوز باشند). میلیون‌ها عکس با کیفیت در اینترنت وجود دارد، بااین‌حال بهتر است تصاویر یا گرافیکی که در تبلیغ‌تان قرار می‌دهید را کسی فقط مخصوص تبلیغ‌تان طراحی کرده باشد. درباره پیدا کردن عکس مناسب می‌توانید مطلب عکس تبلیغاتی اثرگذار را مطالعه کنید.

در هر صورت، لازم نیست همیشه از تصاویر در طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کنید. یک متن فوق‌العاده و تایپوگرافی می‌تواند به همان اندازه اثربخش باشد.

۱۲. از رنگ‌های مناسب استفاده کنید.

هر رنگی پیام خاصی را منتقل می‌کند. این که با هر رنگ چه حسی را در مخاطب‌تان ایجاد می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ اولین چیزی است که در بنر توجه کاربران را جلب می‌کند.

رنگ‌ها با احساس درونی انسان سروکار دارند و بسته به فرهنگ‌های مختلف پیام متفاوتی را منتقل می‌کنند. به‌همین‌دلیل هنگام انتخاب رنگ بهتر است درباره مخاطبان مطالعه کنید. فهرست زیر را ببینید:

  • قرمز: احساسات پرشور، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بسیاری از مخاطبان جذاب است اما بهتر است در حد متعادل از آن استفاده کنید. برای بنر کلاسیک و جدی از قرمز استفاده نکنید.
  • نارنجی: احساس سرزندگی و نیرو بخشی. اگر چه به اندازه قرمز قوی نیست باز هم از رنگ‌های دیگر متمایز است و نوعی انرژی از خود ساطع می‌کند. این رنگ برای دکمه فراخوان عمل عالی است.
  • زرد: خوشی، درخشش آفتاب‌گونه و صمیمیت. زرد چشم‌ها را خیره می‌کند و حاکی از جوانی و سرزندگی است. برای پیشنهاد‌ِ چیزی با قیمت مناسب عالی است.
  • سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد و بالندگی و شروعی دوباره. سبز ملایم و چشم‌نواز است.
  • آبی: امنیت، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، هوش، تازگی، سردی و مردانگی. در بیش از نیمی از لوگوهای شرکت‌ها از رنگ آبی استفاده می‌کنند. برای تبلیغات رسمی عالی است.
  • بنفش: لوکس، سلطنتی، ولخرجی، خِرد، رویایی، زنانگی و خلاقیت. اثری تسکین‌دهنده و آرام‌بخش بر بیننده می‌گذارد.
  • صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و کودکی. رنگ صورتی معمولا با هر چیز زنانه‌ای در ارتباط است، اما طیف گسترده‌ای از روشنی و لحن را دربرمی‌گیرد.
  • مشکی: انحصار، راز، نوگرایی، قدرت، پرستیژ، لوکس و رسمی بودن. این رنگ سنتی است و متن مشکی در زمینه سفید بهترین و خواناترین ترکیب رنگ است.
  • سفید: خلوص، پاکیزگی، نوگرایی، بی‌حاصلی، سادگی، صداقت و معصومیت. سفید حسی از هوش اقتصادی و جوانی را در خواننده ایجاد می‌کند.
  • قهوهای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، سختی و تواضع. قهوه‌ای به رنگ‌های قوی‌تر تعادل می‌بخشد و برای پس‌زمینه و بافت مناسب است.
  • خاکستری: این رنگ خنثی است و نشانه بی‌طرفی و کارآمدی است. از آن می‌توانید به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید تا رنگ‌های دیگر را پررنگ‌تر نشان دهد.

۱۳. حجم فایل تبلیغاتی باید کم باشد.

از آن‌جایی که کاربران معمولا به سرعت در صفحه پیمایش می‌کنند، اگر حجم فایل سنگین باشد دیر بارگذاری می‌شود. بهترین حجم برای فایل تبلیغاتی کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت است تا سریع در صفحه باز شود.

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی انواع لوگو،استیکر ، بنرتبلیغاتی ، گیف ، ویدئو, کارت ویزیت , بروشور،واترمارک ،لوگوتایپ ، تقویم؛ فاکتور ، و ....