ساخت بنر تبلیغاتی

این مقاله درباره اصول اولیه ساخت بنر تبلیغاتی است. این بنر می‌تواند در هر جایی مانند سایت‌های اینترنتی یا پیام رسان‌هایی مانند تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به کار گرفته شود. ساخت بنر در تلگرام این روزها بسیار طرفدار دارد اما شما نباید به واسطه ساخت بنر تبلیغاتی در تلگرام از دیگر فضاهای انتشار محتوا مانند سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک و لینکدین غافل شوید. پس ساخت بنر تبلیغاتی که بتواند در همه این فضاها کاربرد داشته باشد، بسیار اهمیت دارد. در این مقاله یک راه حل جامع برای همه این سوال‌ها پیدا می‌کنید.

سوال‌های مهمی که در این مقاله پاسخ گفته می‌شود از این قرارند:

  • اندازه بنر چه تأثیری در کار برد آن دارد؟
  • روش ساخت یک بنر تبلیغاتی چیست؟
  • هرگز قدرت CTA را دست کم نگیرید
  • بهترین ابزار برای ساخت بنر چیست؟
  • آیا با یک بار طراحی همه کارها راه می‌افتد؟
ساخت بنر تبلیغاتی مقاومت ناپذیر:

 

زمانی که شما در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین باشید، با یک چالش ذاتی روبرو می‌شوید که خیلی‌ها را ناامید کرده است. مردم واقعا نمی‌خواهند بر روی تبلیغات شما کلیک کنند. در واقع ابزارهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند تبلیغات را به کل نشان ندهند، به همین دلیل تبلیغ کنندگان باید درنحوۀ ارائه تبلیغاتشان کمی خلاق‌تر باشند.

 

بنر تبلیغاتی یک شکل سنتی از تبلیغات دیجیتال است. اما این بدان معنا نیست که تمایل مشتریان برای کلیک بر روی تبلیغات بنری بیشتر است و خیلی اوقات ساخت بنر تبلیغاتی به طور بالقوه در معرض قرار گرفتن را کاهش و نیاز به ارتقاء را افزایش می‌دهد. پس باید چه کار کرد؟
نکته این است، کاری کنید که مشتریان نتوانند در مقابل بنرتان مقاومت کنند. به نظر می‌رسد که اینکار در عصر دیجیتال مشکل باشد، اما شما تنها به چند نکته نیاز دارید تا یک بنر موثرتر برای کسب و کارتان درست کنید.
text-divider-png-4

در ساخت بنر تبلیغاتی اول اندازه آن را مشخص کنید

 

بنرها بسته به جایی که می‌خواهید آن‌ها را قرار دهید، ابعاد استاندارد گوناگونی دارند. Google AdSense بهترین اندازه آگهی‌ها و مکان قرار گرفتن آن‌ها را به این صورت دسته بندی کرده است :

Leaderboard – ۷۲۸×۹۰

Half-Page – ۳۰۰×۶۰۰

Large Rectangle – ۳۳۶×۲۸۰

Medium Rectangle – ۳۰۰×۲۵۰

Large Mobile Banner – ۳۲۰×۱۰۰

گرچه اندازه‌های دیگری نیز وجود دارد، اما این پنج تا بهترین نتایج را به دست می‌دهد. این که کدام یک برای شما مناسب‌تر خواهد بود، به اهداف و طرح‌های شما بستگی دارد. برخی تبلیغات به فضای عمودی بیشتری نیاز دارند. برخی دیگر بهتر است افقی باشند. برای بعضی‌ها یک شکل متوازن بهتر است، در حالی که برای بعضی دیگر، یک نوار باریک بهتر عمل خواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که بهترین اندازه را بسته به هدفی که درنظر دارید انتخاب کرده‌اید.

هرگز قدرت CTA را دست کم نگیرید

 

زمانی را صرف آشنایی بیشتر با CTA موثر کنید. چندین نسخه از CTA را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهترعمل می‌کند. این‌که فقط یک آگهی را با اطلاعات محصول و نام تجاری خود ارائه کنید، کافی نیست. مهم نیست که آگهی چقدر خوب و با دقت طراحی شده باشد، اگر به مردم نشان ندهید که می‌خواهید بر روی آن کلیک کنند، به احتمال زیاد این‌کار را نمی‌کنند. در ساخت بنر تبلیغاتی خود بخشی را به این اختصاص دهید که به مخاطب بگویید روی بنر شما کلیک کنند. این بخش را CTA می‌نامنند.

 

اوج هنر در سادگی است

فضایی که آگهی را در آن قرار می‌دهید خیلی مهم است زیرا در ساخت بنر تبلیغاتی فضای کمی در اختیار دارید. اگر از مرزهای فضای مربوطه فراتر بروید، مطمئن باشید که کل کار را خراب کرده‌اید. هیچ کس از ازدحام بیش از حد خوشش نمی‌آید، با این حال اغلب با کسب و کارهایی مواجه می‌شوید که در تلاش برای جلب نظر شما، از تبلیغات شلوغ استفاده می‌کنند.
بنرتان باید تمیز، ساده و به راحتی القا کننده پیام باشد.
به یاد داشته باشید: اصل سادگی را حفظ کنید.

از تصاویر متحرک استفاده کنید

 

اگر بودجه کافی دارید، ساخت بنر تبلیغاتی متحرک، یک راه عالی برای جلب نظر مردم است و تاثیر بیشتری دارد. آگهی‌های تصویری متحرک روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و در حال حاضر، نمایش آگهی‌ها به صورت اسلاید به جز جدایی ناپذیر تبلیغات بنری تبدیل شده است.
اگر چه ساخت بنر تبلیغاتی متحرک کمی گران تمام می‌شود، اما ارزشش را دارد که برای آگهی‌هایی که تاثیر بیشتری می‌گذارند، بیشتر هزینه کنید.
در نظر بگیرید که شاید لازم باشد در تبلیغات اسلایدی، تصاویر را حذف کنید. البته استفاده از تصاویر در ساخت بنر تبلیغاتی همیشه ایده خوبی نیست. زمانی که شما فقط آگهی اسلایدی دارید که ثابت باقی می‌ماند، محدودیت فضایی خواهید داشت. بنابراین باید تمامی تصاویر به جز آرم خود را حذف کنید.

 

امتحان کنید، اصلاح کنید، دوباره سعی کنید

همه این نکته‌ها مفید در ساخت بنر تبلیغاتی مفیدند، اما فرمول جادویی نیستند. باید از طریق آزمون و خطا، ببینید کدام یک برای شما بهتر کار می‌کند. ابتدا آنها را امتحان کنید، هنگامی که نتایج را دیدید، اصلاحات لازم را اعمال کنید و دوباره سعی کنید، و سپس دوباره امتحان کنید. حتما نتایج را بسنجید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی انواع لوگو،استیکر ، بنرتبلیغاتی ، گیف ، ویدئو, کارت ویزیت , بروشور،واترمارک ،لوگوتایپ ، تقویم؛ فاکتور ، و ....